FANDOM

Studia w USA, UK, Kanadzie Edytuj

Czym sie roznia? Edytuj

  • Wszedzie dominuje anglo-saski dwustopniowy model studiow wyzszych.
  • Studia undergraduate (licencjackie) w USA sa w pewnym stopniu mieszanka roznych przedmiotow na pierwszym roku studiow (indywidualny tok nauki jest w duzej czesci wyznaczany przez kadre - studenci maja do wyboru najrozniejsze kursy z nauk scislych, humanistycznych, oraz spolecznych. Dopiero po I lub II roku student wybiera swoj kierunek). Jest to Ogromny atut studiow w USA - poniewaz specjalizowac mozna sie po I roku studiow, co pozwala zasmakowac przedmiotow z roznych wydzialow na uczelni.
  • W USA panuja najlepsze warunki (zaawansowane technologie, laboratoria, zasoby kapitalu i pedagogiczne, wieksze kampusy itd..), co ma spore znaczenie dla studentow nauk scislych, inzynierii, biotechnologii itp... Nacisk na sport i zajecia pozaszkolne jest rowniez wiekszy w USA, chociaz to lezy w kompetencjach kazdego studenta.
  • W UK nalezy aplikowac na dany kierunek - podobnie jak w Polsce w takim przypadku od razu po liceum kazdy musi studiowac na swoim danym kierunku, co jest zarowno plusem (jezeli wiesz co Ciebie interesuje) jak i minusem w UK.
  • W UK i w Kanadzie bogatsza jest oferta dla studentow magistranckich (MA/MSc), w USA natomiast dla studentow PhD.

Okres studiow undergraduate:

  • USA - 4 lata
  • UK - 3 lata (czasami 4)
  • Kanada - 4 lata

Okres studiow graduate (MA/MSc):

  • USA, UK, Kanada - 1-2 lat

Czesne za studia undergraduate:

  • USA - powyzej 30,000 USD
  • UK - powyzej 3,000 GBP
  • Kanada - powyzej 25,000 CAD

+ koszta mieszkania, wyzywienia itd...

Niezbedne certyfikaty i info. o aplikowaniu Edytuj

Poza polska matura niezbedne sa:

  1. do USA: TOEFL, SAT na studia licencjackie (undergraduate/college)
  2. do UK, Kanady: First Certificate / Proficiency / TOEFL
  3. studia MA/MSc/PhD: egzamin GRE lub GMAT, cerytfikaty (jak powyzsze) z angielskiego
  • aplikacje nalezy skladac prawie wszedzie do listopada/grudnia roku poprzedzajacego rozpoczecie studiow - w zaleznosci od uczelni i kierunku, takze sprawdz na stronach uczelni kiedy nalezy aplikowac!
  • nalezy odpowiednio wczesnie sie przygotowac do skladania podan o przyjecie na studia
  • nie nalezy negowac studiow w innych angielskojezycznych uczelniach swiata, n.p. w Irlandii, Singapurze, Australii, Hong Kongu itd.. gdzie uczelnie rowniez sa na najwyzszym swiatowym poziomie. Uczelnie takie jak IUB, CEU, Bocconi sa rowniez swietnymi angielskojezycznymi instytucjami w Europie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki